Skip to Content


A joke at Russell Brand’s expense

30 November 2013

3:16 PM

30 November 2013

3:16 PM

I see that Russell Brand has morphed into Mehdi Hassan. Mehdi, if you remember, excoriated The Daily Mail and then the paper published the cringe-worthy paean of praise Hassan had written to the paper’s editor in chief, Paul Dacre, when he was after a job. Brand, meanwhile, has bravely stuck it to The Sun newspaper and of course the most evil man in the entire history of mankind, Rupert Murdoch. The paper apparently ran a story that Brand had cheated on his girlfriend. Yes, yes, I know – big story. Anyway, in his usual tortured prose Brand kicked the hell out of The Sun. And then The Sun revealed that he had on four occasions been delighted to accept awards from The Sun, had regularly WRITTEN for The Sun, had publicised his work via The Sun, had made a television programme – Brand X – for The Sun’s parent company and had published two books with The Sun’s parent company. Yes, I think that counts as hilarious hypocrisy.

Subscribe to The Spectator today for a quality of argument not found in any other publication. Get more Spectator for less – just £12 for 12 issues.

Show comments


The Spectator Comment Policy

Please read our Comment Policy before commenting.